lördag 3 november 2012

Smart bebis

När vi började med smaksensationer så gapade A glatt och smaskade i sig lite av maten. Så i förrgår när jag skulle ge henne lite majspure, (som för övrigt såg ut att vara hennes favorit förra gången vi provade) så ville hon inte öppna munnen. Igår provade jag med lite gröt igen (mjölkfri) men hon ville inte öppna munnen, lutade huvudet bakåt i stolen och tittade på mig med en lurig min. Provade några gånger men hon var helt enkelt inte intresserad. Då tog jag fram hennes magdroppar och D-dropparna som hon brukar gilla att ta. Visade henne när jag hällde upp dropparna på skeden och sa "nu ska vi ta dropparna, gapa stort" (som jag brukar säga). Då tar den lilla gullungen tag i skeden med småhänderna, gapar stort och hjälper till att föra in skeden till munnen. Haha!

2 kommentarer:

  1. Hihi, ultragulligt!
    Kramar <3!

    SvaraRadera
  2. Haha, sötnos!!!!
    Så gör Matilda när hon tycker att något är riktigt gott. Som ikväll, när hon fick gröt. Hon vill gärna hjälpa till med skeden...
    Haha.

    Skönt att din andra hälft é hemma så ni får vara tillsammans igen.
    Många kramar

    SvaraRadera