måndag 15 oktober 2012

Stor dag

Vår lilla skatt har för första gången provat att äta en "smakis". Det blev potatis (mosade och blandade med lite kokt vatten och mjölkfritt smör). Det känns stort, plötsligt växte hon! Ojoj, vad fort det går! Hur gick det till då? Jo, mamman höll i lilla A och matade medan pappan filmade. Hon är ju van att ta sina droppar, D och Semper-magdroppar så hon sträckte ut båda sina små händer, tog själv också tag i skeden, gapade stort och drog in maten i värdens fart! Det har aldrig hänt förut och det såg jättelustigt ut! Jag o J kunde inte hålla tillbaka skrattet och en liten tår kom det på min kind också (min fina flicka!). Jag trodde hon skulle göra någon min eller grimasera förvånat men hon höjde inte ens på ögonbrynet ;) Kunde inte låta bli att ge henne liiite till och då gjorde hon samma sak igen! Gullunge! Om du liknar dina föräldrar så kommer du säkert gilla mat! Hihi!

I övrigt så har dagen bland annat bestått av ett BVC besök. En extra vägning eftersom lillans mage är lite besvärlig, bara för att se att hon ändå går upp i vikt som hon ska. Det gjorde hon, hon ligger t o m lite över medelkurvan, som hon gjort hela tiden. Skönt! Jag fortsätter med mjölkfri diet ett tag till.

Vi har även hälsat på på mormors jobb. Mormor var så sugen att få visa upp A för tanterna och självklart charmade hon dom alla!

Somnar snart med ett leende på läpparna och minns ditt ljuvliga skratt när pappa lekte med dig idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar