lördag 18 maj 2013

Het dag, varm tjej

I natt blev A ledsen vid ett tiden. J gick och tog upp henne från spjälsängen och la henne i våran säng. När jag tog henne i famnen kände jag direkt att hon var jättevarm, dessutom var det riktigt varmt i sovrummet (eftersom det hade varit en så solig och varm dag plus att vårt sovrum har kvällssol och ett plåttak precis ovanför som suger åt sig all värme). Stackars liten, 39,5 c hade hon i temp. Idag har det också varit superfint väder och lillgumman har haft feber hela dagen (men hon har varit en riktig kämpe och hon har fått Alvedon två gånger). Nu hoppas vi på fortsatt värme ute och en svalare tös i morgon!

(Nu är det dax för TV, ESC i Malmö men jag vet inte om jag nämns gå in från min ljuvliga plats i kvällssolen på altanen... Pausar nog och börjar titta lite senare, röstningen är ändå rätt skön att kunna spola förbi.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar