fredag 28 september 2012

Före och efter mjölk

Nu har uteslutit mjölk helt ur min kost i över tre veckor. Till en början märkte jag inte direkt någon skillnad på A men efter ett tag började hon sova bättre på dagarna. Fick lättare att komma till ro och kunde plötsligt ibland vara nöjd med att somna liggandes i vagnen/vaggan utan att bli sövd av oss först. Hon vaknade inte längre lika ofta efter bara ca 20 min i vagnen och kunde t o m sova över två timmar vid några tillfällen (!)
Hennes prickar i ansiktet blev successivt mindre och mindre för att till sist försvinna helt.
Efter ca två veckor utan mjölk bajsade hon hälften så många gånger som tidigare och efter ytterligare en vecka var det någon dag nere i bara två gånger. (Konsistensen och färgen fortfarande konstig.)
I tisdags och onsdags när jag varit utan mjölk precis tre veckor provade jag med mjölk igen (oj, blev visst tårta, chokladkaka och ostkrokar. Ett uppdämt sug). Efter det har lilla A fått prickar bakom öronen. Sovit sämre/oroligare både på nätterna och dagarna. Svårare att komma till ro och vaknar ofta, på dagarna har hon bara sovit 20 min åt gången igen. Hon har också bajsat oftare.
Behöver jag mer motivation för att sluta igen? Nej, slutade redan igår! :)

2 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar, finaste du.
    Det känns bra att ha ditt stöd.

    Massa kramar

    SvaraRadera
  2. Det verkar vara vanligt att man får utesluta mjölk i sin kost. Det har jag också gjort även om jag nuförtiden fuskar lite vissa dagar.
    Kram

    SvaraRadera