lördag 8 september 2012

Uppdatering

Ja, hur gick det för lillan med vaccinationen då? Inte helt smärtfritt precis. Det började med skrik (pappan fick tårar i ögonen men skyllde på att han var sjuk) men då ammade jag henne nästan direkt och då lugnade hon ner sig. Sen på eftermiddagen var hon tröttare än vanligt och vid middagstid verkade hon ha ont så hon fick alvedon. Kvällen blev lugn och lillan var ganska trött och somnade tidigt. Vid halv ett på natten vaknade hon och fick komma över till vår säng och äta. Timmarna gick men hon verkade aldrig komma till ro och somna. Gick upp och tog tempen, stackars lilla älsklingen hade förstås feber (konstig termometer så jag vet inte om jag mätte tillräckligt länge men när jag slutade mäta så visade den 38,8). Då fick hon en till alvedonsup och jag gick omkring och vyssade lill-hjärtat och nynnade vaggvisor men hon kom aldrig riktigt till ro. La mig i sängen så hon fick äta, då och då somnade hon till men så fort hon inte kunde snutta längre började hon gråta. Stackars liten. Kl 07.00 gav jag upp och gick in till J som tursamt nog lagt sig i gästrummet och var utvilad. Han la lillla A i vagnen och tog ut henne på en promenad så både hon och jag fick sova. Skönt! Idag har hon fortfande varit tröttare än vanligt men så verkar hon tyvärr ha blivit förkyld också, hostar och det rinner lite snor. Vi är lite allmänt hängiga hela familjen faktiskt. Pappan kom hem från Paris med magsjuka och jag har ont i halsen. Blir visst en riktig slöar helg. Är i alla fall glad att vi är tillsammans alla tre efter en hektisk tid för J. Lycka att leva familjeliv!

1 kommentar:

  1. Ja,det där med vaccineringen var riktigt jobbigt för vår del med...även här blev Anders ledsen.

    Hopppas det ska gå över snart,så ni blir friska och krya.
    Många kramar

    SvaraRadera