tisdag 18 september 2012

PUH!

Vilken pärs vi har varit med om idag! Var på en träff med mammagänget och när det är dax att åka hem slänger jag nyckelknippan på förarsätet och sätter fast babyskyddet med lillan i. När jag stängt dörren om lillan och kommer runt till förardörren så har den gått i lås! Ångest! Går runt och drar i alla dörrar men självklart är de också låsta! Ringer i panik till J men det är upptaget! Ringer 19 gånger (kollat historiken) innan jag börjar ringa hans jobb och restaurangerna där jag tänkte att han var för att köpa lunch. Vid det här laget har A börjat gråta, hennes mössa har halkat ner över ögonen och jag känner paniken stiga och tårarna kommer. En av tjejerna ringer till Volvo för att be om hjälp men ingen svarar eftersom det är lunch. Tänker att jag får slå sönder bakrutan! Då får jag ÄNTLIGEN tag på J som är hemma (!) (där extranyckeln finns) bara någon kilometer bort. A lugnar sig emellanåt. Efter 13-14 minuter från att jag märkte att dörrarna gått i lås är J där och jag kan plocka upp lill-hjärtat. PUH! Känner mig fortfarande lite medtagen nu faktiskt. Vilken tur att J kunde komma så fort ändå! Nu har jag verkligen lärt mig en läxa, nycklarna ska ligga i fickan!! De andra mammorna sa att de också lärde sig något.

3 kommentarer:

  1. Åh vilken tur!!! Shit vilken ångest.....men sånt händer ju,det kommer säkerligen inte att hända dig igen=)

    Kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Oj! Precis detta har jag gått och tänkt på i några dagar! Litar inte riktigt på vår bil. Usch vad jobbigt vännen. Så skönt att mannen var nära och att det gick så bra.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Gaaah! Oooh vilken pärs. Helt otroligt att du lyckades hålla dig så lugn.
    ... och kul att få läsa om dig igen. Har saknat din blogg.
    Kram och tack för alla fina kommentarer "hos mig"

    SvaraRadera